Tankefeltterapi, effektiv selvhjælp

Tankefeltterapi er en effektiv selvhjælpsmetode, der hjælper dig af med ubehaget her og nu. Du har altid hjælpen lige ved hånden.

Men for at få fat i årsagen bag dit ubehag, skal du finde en terapeut, der kan Matrix Reimprinting (MR).

Med tankefeltterapiens algoritmer kan du få mere ro på smerterne, uroen eller tankemylderet – og du har altid hjælpen ved hånden. Se mine algoritmer på YouTube.

Du kan få det bedre med stort set alle problemstillinger, og for at give dig en ide, har jeg her neden under listet nogen symptomer, som du måske kender. Hvad baggrunden for symptomet er, er individuelt og her kan MR, som nævnt hjælpe.

Måske har du

  • smerter i kroppen – i led, muskler, ryg, læn, nakke, hoved eller andet
  • piskesmæld
  • skader, du har fået, som er lang tid om at hele

Måske oplever du

  • angst
  • sorg og ensomhed
  • depression
  • skyld og skam
  • jalousi
  • at føle dig fastlåst og magtesløs
  • tankemylder
  • søvnløshed
  • allergier og høfeber

Måske bærer din adfærd præg af

  • vrede – skælder mere ud end du har lyst til
  • fobier – vandskræk, højdeskræk, flyskræk, klaustrofobi
  • OCD
  • afhængighed – af porno / utroskab, løgn, tv, sociale medier, alkohol, spil
  • voldsomme oplevelser – mobning – både i skolen og på arbejdspladsen, overfald, incest
  • PTSD

Listen er meget, meget længere, så hvis du oplever noget helt andet, ring – vi finder ud af noget.

 

Ring på 20 29 11 42 eller klik, hvis du er nysgerrig

 

Tankefeltterapi – som selvhjælpsmetode

I tankefeltterapi bankes der på ansigtet, hals og hænder i en bestemt rækkefølge, og det er en nænsom og effektiv metode arbejde med, særlig fobier, konkrete hændelser og til at “banke” ubehag og smerte ned i stedet for at tage en pille.

Det er en effektiv selvhjælpsmetode, så når du mærker, at din OCD, PTSD, fobi, tankemylder eller smerte bliver aktiveret, har du her muligheden for at “banke ubehaget ned”. Jo mere konsekvent du gør det, jo bedre hjælper det.

Tankefeltterapi (TFT) blev udviklet omkring 1980 af psykolog Roger Callahan, og gennem tiden har han og hans kolleger fundet frem til de mest effektive algoritmer, der findes. Du kan finde nogen af algoritmerne ved at gå ind på YouTube, men længere nede på denne side kan du se kravebensøvelsen, en algoritme, som er en vigtig hjælper til bedring af helbredet generelt, fordi meridianbanerne stimuleres.

Emotional Freedoms Technique (EFT), som blev udviklet af Gary Craig. EFT er en meget mere intuitiv metode, hvor der stilles ind på det mentale. Der kan arbejdes med alle typer af problemstillinger. Det kan være, det tager lang tid, men du vil helt sikkert få det bedre.

Få fat i årsagen

Terapeutisk bruger jeg kun EFT – og ofte sammen med Matrix Reimprinting (MR), hvor fokus er på de overbevisninger, især de ubevidste, som ligger bag ubehaget, smerten, irritation, eller hvad det nu er. Vi har alle dybe ubevidste overbevisninger, der styrer vores liv og hverdag. Frustrerende? Ja, men du kan lære dem at kende og selv tage styringen med MR.

Begynd at gøre en forskel for dig selv

Kravebensøvelsen stimulerer meridianbanerne. Når de fungerer optimalt, har vi gjort en forskel for vores helbred. Du kan lave den så mange gange, som du ønsker, men jo flere, jo bedre.

Øvelsen kan godt virke lidt overvældende i begyndelsen, men det varer faktisk ikke så længe, så ligger det ligesom i fingrene, så bare klø på.

Tag ansvar for eget helbred – og vedligehold det

På Frederiksberg – hos mig – må du tage ansvar for dit eget helbred. Derfor får du små opgaver for – tilpasset dig og din situation, og du supplerer dine besøg med at lave algoritmer, kravebensøvelser mm.

Med energi medicin er der mange eksempler på at få det bedre, mange eksempler på at komme videre efter PTSD, blive smertefri osv. Der er eksempler på folk er trappet ud af deres medicin, at sår er helet hurtigt op mm., simpelthen fordi din recovery proces går hurtigere og bliver mere effektiv, når du laver øvelserne.

Man behøver jo ikke at have det dårligt for at få det bedre. Man kan jo simpelthen have som mål at få det endnu bedre – hvorfor udholde noget som helst, når det ikke er nødvendigt. Du kan bare være god ved dig selv.

Del på: